Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?
|Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując potencjalnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•   Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziÅ‚o o to, aby odbiorca mógÅ‚ samodzielnie zaprojektować swój wÅ‚asny smak deseru, Å‚Ä…czÄ…c poszczególne jego skÅ‚adniki
•   Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupÄ™ Å»ywiec kampania dotyczÄ…ca napoju powstaÅ‚ego z poÅ‚Ä…czenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreÅ›lanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki byÅ‚a przez parÄ™ tygodni najlepszÄ… na facebook, jeÅ›li idzie o marki piwne
•   Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana byÅ‚a reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno byÅ‚o ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolÄ™ zbliżania siÄ™ do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by klient, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on słuszny technicznie oraz prosty.